Giuseppe Grezzi: “El govern Barberá boicoteja el dia sense cotxes”

Una imatge del dia que més a prop ha estat l'alcaldessa Barberá d'un bicicleta, des de fora del cotxe oficial.

Una imatge del dia que més a prop ha estat l’alcaldessa Barberá d’un bicicleta, des de fora del cotxe oficial.

• El portaveu verd de Compromís per València denuncia l’ús equívoc que el govern del PP en l’Ajuntament de València fa del ‘Dia sense cotxes’, sense cap efectivitat ni a curt ni a llarg termini.

El dia europeu ‘En ciutat sense el meu cotxe’ és una iniciativa de la comissió europea que des de fa més d’una dècada té com a objectiu conscienciar sobre la necessitat de canviar els patrons de mobilitat, perquè el transport públic, les bicis i la mobilitat per als vianants substituïsquen l’ús massiu de l’automòbil privat. Les ciutats que s’adhereixen es comprometen a fer quantes accions estiguen en les seues mans per a aconseguir eixe objectiu. Malgrat açò, com denuncia el portaveu verd de Compromís per València, Giuseppe Grezzi, Rita Barberá i el seu equip de govern fan un “ús groller de l’efemèride, que boicoteja el seu objectiu original”.

“Regalar tiquets per a viatjar gratis en l’EMT un dia a l’any —adverteix Grezzi— no va a servir per a canviar els hàbits de mobilitat dels valencians, solament va a ser una xicoteta recompensa per als usuaris habituals del transport públic, que este dilluns s’estalviaran el pagament del tiquet de viatge més car d’Espanya. Un tiquet que tornaran a pagar l’endemà i durant la resta dels 364 dies que usen l’autobús, patint un servei entre regular i dolent, quant a freqüència de pas en les parades i en temps de recorregut del trajecte.”

A més, denúncia Grezzi, no ajudarà al fet que els valencians decidisquen, eixe dia concret, deixar el seu cotxe i optar pel transport públic. “Per què haurien de fer-ho els ciutadans, si ni tan sols els regidors del govern utilitzen l’autobús en els seus desplaçaments diaris, com han reconegut esta mateixa setmana?”, es pregunta el portaveu verd de Compromís per València?

“Tant de bo que els autobusos es col·lapsen de viatgers, però no solament este dilluns, sinó tots els dies de l’any. Desgraciadament açò no va a passar, igual que no va passar en edicions anteriors, en les quals el govern Barberá va utilitzar els mateixos paranys que ara tracta d’utilitzar per a maquillar la seua gestió, però que no tenen cap utilitat real de cara a la millora de la mobilitat en la ciutat”, lamenta Grezzi.

I és que, com conclou el portaveu de Verds Esquerra Ecologista de la ciutat de València, “deixar el cotxe un dia a l’any, per a viatjar en un transport públic ineficient no soluciona el problema de l’excés de vehicles en els nostres carrers. De fet solament s’aconsegueix un pervers efecte contrari: un boicot en tota regla del dia europeu sense cotxes”.

Un gest sense efectivitat duradora
“El que hauria d’haver fet és proposar una sèrie d’activitats durant la setmana de la mobilitat, que culminara en el dia europeu ‘en ciutat sense el meu cotxe’ amb zones de la ciutat tancades al trànsit de cotxes i reservada a l’ús de la bici i als vianants. Una mesura que —recorda el portaveu verd— haguera servit per a mostrar que la ciutat sense cotxe guanya en qualitat, tranquil·litat i eficiència, es lliura de fums i soroll, i beneficia als seus comerços, com s’ha experimentat en altres ciutats espanyoles i europees”.

En lloc d’açò, denuncia, Rita Barberá i el seu regidor Alberto Mendoza, s’han apuntat a la campanya europea “per a tapar la seua inoperància i intentar salvar els mobles amb un gest de cara a la galeria, que tindrà poca o nul·la efectivitat real sobre la reducció duradora de l’ús del cotxe en la ciutat”.

Grezzi, però, no es queda en la denúncia i proposa una vertadera acció per a incrementar l’ús de la xarxa d’autobusos municipal: “És necessari implementar mesures de pacificació del trànsit rodat durant tot l’any, i millorar l’eficiència de l’EMT, que en els últims 7 anys ha perdut uns 18 milions de viatgers, més d’un 20% del total anual. Açò és conseqüència de la pèrdua progressiva de la qualitat de l’EMT, que ha vingut reduint línies i autobusos en les mateixes, provocant temps d’espera molt més elevats en les parades. Esta ha estat una de les causes que la plantilla de l’EMT s’haja reduït en els últims anys en més de 300 treballadors, la major part d’ells conductors, segons informació del comitè d’empresa. I és que millorar la mobilitat en la ciutat no solament ens beneficiaria a tots, sinó que a més a més, generaria ocupació”.

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Uncategorized. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s