Juan Ponce: “La deficient inversió en transport públic està darrere de l’augment de la contaminació”

juan_ponce_nueva_investigacion_victimas_metro

El portaveu de medi ambient de Compromís i diputat a les Corts, Juan Ponce, ha denunciat hui les conseqüències pel que fa a la contaminació atmosfèrica que està produint el fet que en l’última dècada no s’haja fet res per fomentar el transport públic sostenible a l’àrea metropolitana de València.

Segons ha assenyalat Ponce “no hi ha hagut inversió, no s’han signat els contractes programa amb el govern central necessaris per aconseguir el finançament per al transport públic que si tenen Madrid i Barcelona, que enguany rebran 222 milions d’euros. S’ha deixat passar l’oportunitat d’obtindre una inversió imprescindible per millorar els nostres serveis de ferrocarril i autobusos metropolitans “.

Aquesta situació de no millora del transport públic ha suposat que no baixen els nivells de contaminació atmosfèrica a l’àrea metropolitana de València tot i disminuir considerablement l’activitat econòmica per la crisi.

Aquesta contaminació que genera el trànsit de l’àrea metropolitana acaba afectant directament a les poblacions de les comarques de l’interior, on arriba a través de les brises de les valls fluvials, superant reiteradament el nivell d’ozó de protecció de la salut. Així els màxims registres de contaminació per ozó s’han registrat a les estacions de mesurament de Caudete de las Fuentes i Villar del Arzobispo.

El diputat Ponce ha anunciat que presentarà una interpel·lació perquè la consellera de Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig, responga en seu parlamentària per la mala qualitat de l’aire en el territori valencià.

Juan Ponce: “La deficiente inversión en trasporte público está detrás del aumento de la contaminación”

11 de septiembre de 2014

El portavoz de medio ambiente de Compromís y diputado en Les Corts, Juan Ponce, ha denunciado hoy las consecuencias en cuanto a contaminación atmosférica que está produciendo el hecho de que en la última década no se haya hecho nada para fomentar el transporte público sostenible en el área metropolitana de Valencia.

Según ha señalado Ponce “no ha habido inversión, no se han firmado los contratos programa con el gobierno central necesarios para conseguir la financiación para el transporte público que si tienen Madrid y Barcelona, que este año recibirán 222 millones de euros. Se ha dejado pasar la oportunidad de obtener una inversión imprescindible para mejorar nuestros servicios de ferrocarril y autobuses metropolitanos”.

Esta situación de no mejora del transporte público ha supuesto que no desciendan los niveles de contaminación atmosférica en el área metropolitana de Valencia pese a disminuir considerablemente la actividad económica por la crisis.

Esta contaminación que genera el tráfico del área metropolitana acaba afectando directamente a las poblaciones de las comarcas del interior, a donde llega a través de las brisas de los valles fluviales, superándose reiteradamente el nivel de ozono de protección de la salud. Así los máximos registros de contaminación por ozono se han registrado en las estaciones de medición de Caudete de las Fuentes y Villar del Arzobispo.

El diputado Ponce ha anunciado que presentará una interpelación para que la consellera de Territorio y Medio Ambiente, Isabel Bonig, responda en sede parlamentaria por la mala calidad del aire en el territorio valenciano.

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Medi Ambient, Mobilitat sostenible. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s